سر کوچه مون دو تا میوه فروشی کنار هم هستن که هر دو از نظر کیفیت و قیمت در یک سطح قرار دارن اما یکی از اونا دو برابر دیگری مشتری داره؛
هر چند که خودم میتونستم حدس بزنم که چه سِرّ نهفته ای پشت این ماجراست، اما برای اطمینان بیشتر از چند نفر از آشنایان هم دلیل انتخاب شون رو پرسیدم و به قطعیت جواب رسیدم.
موضوع از این قراره که صاحب میوه فروشی کم رونق، رفتارش طوریه که انگار چک برگشتی از مشتریهاش داره و هیچ انعطاف و ملایمتی هم در رفتارش دیده نمیشه.
اما در طرف مقابل، صاحب میوه فروشی دوم بسیار خوش برخورد و خوش اخلاقه. یک بار هم روش آنباکس نارگیل رو با حوصله برام توضیح داد که بعدش متوجه شدم باید نارگیل رو از لیست خریدم خط بزنم!
خلاصه ش که برخورد خوب با مشتری، روزی رو بیشتر میکنه و اینکه پوست کردن نارگیل یک ماموریت غیر ممکن بحساب میاد!
مشتری مداری هم یکی از تکنیک های بازاریابی بحساب میاد که دقت بفرمایید :))
- ۱ نظر
- ۲۷ مرداد ۰۳ ، ۱۰:۲۹